måndag 30 juni 2014

Månadssammanfattning juni

Nu är det sista dagen i juni, första sommarmånaden är till ända. Och vart har sommaren tagit vägen kan man undra. Det har inte varit något vidare de senaste dagarna minsann, massor med regn och rusk. I skrivandets stund hör jag hur det mullrar ute. Ja vilket fall som helst så är det dags att sammanfatta månadens läsning, filmkikande och serietittande. Så här har det sett ut:

Dessa böcker har blivit lästa under månaden:

32. Veronica Roth - Divergent
33. Ursula K. Le Guin - Trollkarlen från Övärlden
34. Mari Jungstedt - I denna stilla natt 
35. Sara Stille - Bära leggings i januari 
36. Helen Fielding - Bridget Jones: Mad about the boy 
37. Suzanne Collins - Revolt 
38. Alice Munro - Nära hem 

Månadens bästa och också mest gripande var Bära leggins i januari.

Dessa filmer har vi sett i juni:

 
 

47 Ronin(månadens snyggaste)
Hangover part III
Chinese zodiac(månadens roligaste)
Heavens prisoner
Lone survivor(månadens mest spännande)
Transformers - Dark of the moon
Transformers - Revenge of the fallen

Serier under månaden:

 

En värld utan slut
Förhäxad säsong 1
NCIS: Los Angeles säsong 4
Sherlock säsong 1 och 2


Vill avsluta med att visa hur det går med min sommarläsning. Det hittar ni här!



4 kommentarer:

  1. Det var en hel del, tv och filmer tittar jag knappt på. Ibland har vi myskväll och då blir det någon film

    SvaraRadera
  2. Åh, då får jag nog skriva upp Bära leggins i januari. Jag har velat fram och tillbaka med den boken.

    SvaraRadera
  3. Du har ju hunnit med riktigt många böcker :) Och nu gjorde du mig bra sugen på att se om Sherlock!

    SvaraRadera
  4. ja sommaren lyser verkligen med sin frånvaro kan man säga. Sherlock är en tv-serie jag verkligen vill se har bara hört bra saker om den.

    SvaraRadera