måndag 9 juni 2014

Nu har jag bestämt mig

Hittills när jag läst e-böcker så har jag läst på datorn eller i min mobiltelefon(Samsung Galaxy S4). Att sitta vid datorn och läsa är tråkigt och telefonen är något för liten. Nu har jag länge funderat på att köpa en läsplatta eller surfplatta, men har haft svårt att bestämma mig för vilket. Men efter lång tids funderande så blev det till slut en Samsung Tab 3 lite 7". Kom fram till att det är bra att inte behöva vara beroende av belysning, 7" skärm är lagom stort och dessutom kan jag även använda den till annat än läsning. Att den är sämre att läsa på utomhus spelar ingen roll för där läser jag ändå inte. Köpte även fodral och extra minne till den.


3 kommentarer:

  1. Jag står och velar i valet mellan surfplatta och läsplatta. Särskilt nu när letton blivit så billig. Men eftersom plattan nog främst kommer att användas vid kvällsläsning i sängen eller medans familjen kollar på tv är nog bakgrundsbelysningen bra att ha ändå...

    SvaraRadera
  2. Funderar också på det här, läser just nu i min Sony Xperia-telefon. Men jag skulle gärna vilja ha en som inte blänker, speglar sut i skärmen. Så jag tror det blir en Letto från Adlibris. :)

    SvaraRadera
  3. Jag läser e-böcker (när jag väl läser dem, läser inte så mycket e-böcker) då läser jag på min Ipad, funkar kanon.

    SvaraRadera