fredag 11 september 2015

Helgläsning vecka 37

Veckorna springer iväg fortare än man vill. Hälsomässigt har veckan varit botten. Värken i kroppen är nästan outhärdlig och vissa dagar funderar jag på att sluta äta de där rackarns antihormonella tabletterna som jag äter efter bröstcancern. Det är över tre år kvar att ta dem och jag har haft otur att få otrolig ledvärk, ledinflammationer och skelettvärk sedan jag började med dem. Doktorn tror att jag fått det så svårt eftersom jag redan innan hade en värkrelaterad sjukdom. Men jag vill ju inte få återfall så det är väl bara till att bita ihop och försöka göra det bästa av situationen.

Nu går vi från tråkigheter till vad jag skall läsa i helgen. Jag håller just nu på med Ensam på Mars av Andy Weir. Den hoppas jag hinna läsa ut. Lyckas jag med det så har jag tänkt börja på Livets outgrundliga mysterier av Benjamin Alire Sáenz. Jag har även börjat läsa första lilla boken i en serie på 6 böcker för barn mellan 9 - 12 år. Serien heter Maja och havsfolket författaren är Anette Skåhlberg, illustratör är Katarina Dahlquist och det är Sagolikt Bokfölag som ger ut dem. Den första boken heter Vattenspår och den har jag påbörjat och jag har även lagt fram Månkraft som jag skall påbörja därefter.

Ja mer än så lär jag inte hinna, om jag ens hinner det. Det är så lätt att vara överambitiös. Det kommer oftast lite annat i vägen så det blir mindre läst än man vill. Men hoppas går ju alltid!!

 
 

2 kommentarer:

  1. Usch va tråkigt att inte må bra Lena, dessa tabletter och deras jädrans biverkningar. Jävligt jobbigt rent ut sagt. Jag väntar på att få kunna sova ordentligt. Ledvärk är trist, inte mycket som hjälper mot det. Fina böcker Månkraft har inte hört talas om dem innan.

    SvaraRadera
  2. Usch så tråkigt. Jag äter en hel del medicin jag med, känns som att ena gör en något bättre medans andra bara gör en sämre.

    SvaraRadera