söndag 1 maj 2016

En smakebit på søndag - Ljuset vi inte ser


Nu är det åter dags för en smakbit ur boken jag för närvarande läser. Denna delar man med sig av hos den norska bloggen Flukten fra virkeligheten. Har ganska nyligen börjat läsa Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr. Har bara hunnit till sidan 43, men tycker redan att bokens språk är otroligt fint och storyn verkar vara väldigt bra så här långt.

"Werner är åtta år gammal och rotar i skräpet bakom ett lagerskjul när han upptäcker vad som ser ut som en stor trådspole. Den består av en cylinder omlindad med koppartråd som klämts in mellan två skivor av furu. Tre fransiga elledningar sticker ut överst. Längst ut på en av dem dinglar en liten öronsnäcka."


16 kommentarer:

  1. Den här ska läsas inom kort!
    Tack för smakbiten!
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  2. En bok som står på att-läsa-listan!
    Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  3. Köpte denna på bokrean, som e-bok. Vi får väl se hur länge den får vänta på sin tur :)

    SvaraRadera
  4. Detta är en av årets favoriter! Hoppas verkligen att du kommer tycka om den!

    SvaraRadera
  5. Den här boken tyckte jag om. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Åh jag måste läsa den här snart! Den verkar så fin :) Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  7. Den här har jag hört gott om och är nyfiken. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Jag känner mig lite som kärringen mot strömmen som inte vill läsa den här. Men det är säkert en bra bok :)

    SvaraRadera
  9. Många verkar gilla denna och såklart blir man nyfiken. Tack för smakbit!

    SvaraRadera
  10. Denne har jeg også lyst til å lese. Takk for smakebiten! :)

    SvaraRadera
  11. Denne har jeg også lyst til å lese. Takk for smakebiten! :)

    SvaraRadera
  12. Är definitivt nyfiken :) tack för smakprov :)

    SvaraRadera