söndag 25 september 2016

En smakebit på søndag - Som ett brev på posten


Då var det dags igen för en smakbit ur boken man för närvarande läser. Det är som vanligt den norska bloggen Flukten fra virkeligheten som håller i detta.

Jag har precis nu börjat läsa Som ett brev på posten av Birgitta Bergin. Smakbiten är första stycket i prologen, och den lyder:

"Brevbäraren frös på sin cykel. Han tog sig metodiskt från adress till adress och stoppade in brev och reklam i olika brevlådor i det sommarsömniga och fashionabla villakvarteret i Göteborgs innerstad. Inte en människa syntes till men vad kunde man räkna med en helt vanlig tisdag då himlen valde att vara daskigt grå. Det var inget riktigt regn utan mer som en våtsliskig dimma i luften. Allt i naturen kändes blött, dränkt och kallt, för trots att det var sensommar låg temperaturen på snåla tolv grader."



14 kommentarer:

  1. Har inte läst något av henne än, tror att jag skulle tycka om hennes böcker.

    SvaraRadera
  2. Den har jag inte läst men har en annan på gång med författaren.

    SvaraRadera
  3. Den här ligger i en av mina ljudbokshögar och väntar på sin tur. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. tack för smakebiten! har träffat på författarnamnet, men aldrig läst något av henne

    SvaraRadera
  5. Känner till författarnamnet. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Den här blev jag inte så förtjust i, tyvärr.

    SvaraRadera
  7. Den här boken har jag inte hört om förut.

    SvaraRadera
  8. Har läst en annan bok av henne. Tyckte den var okej, men den gav inte mersmak. Hoppas det faller bättre för dig :)

    SvaraRadera
  9. Den här författaren är ny för mig, men jag såg att fler bjuder på smakbitar från hennes böcker. Måste nog kolla upp henne litet närmare. Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  10. Tack för smakbiten, är lite nyfiken på den författaren.

    SvaraRadera
  11. Den har jag inte läst. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  12. Hennes böcker har jag sett lite överallt de senaste månaderna. Har ännu inte bestämt om jag ska läsa eller ej :)

    SvaraRadera