torsdag 13 oktober 2016

Hett i hyllan #61


Ja just det, det är ju torsdag och dags för Hett i hyllan som bloggen Bokföring enligt Monika håller i. Denna utmaning går ut på att visa böcker som vi haft stående i hyllan ett tag som vi gärna vill läsa, eller borde läst för länge sedan.

För mig blir de Den sanna historien om Pinocchios näsa av Leif G W Persson  som plockas fram ur bokhyllan denna veckan. Har läst en hel del av Perssons böcker och vill läsa fler så denna köpte jag strax efter att den kommit ut för några år sedan....och sedan dess har den tyvärr stått och samlat damm i hyllan. Men hoppas så klart att den blir läst snart.


5 kommentarer:

  1. Jag kan nog säga säkert att jag inte kommer att läsa denna, jag tål inte Evert Bäckström :) Annars gillar jag GW.

    SvaraRadera
  2. Har läst någon bok av GW Persson för länge sedan men mer blev det aldrig.

    SvaraRadera
  3. Säkert en bok som står oläst i mångas bokhylla. Var med på bokrea och lär ha varit storsäljare. Själv inte läst något av GW, tveksam till att göra.

    SvaraRadera
  4. Jag och Leif GW Persson kommer inte riktigt överens, så jag kommer nog inte läsa hans böcker :)

    SvaraRadera
  5. En f.f. kollega lånade mig boken förrförra sommaren och jag lyssnade på boken via Storytel istället. Jag hatade Evert Bäckström! Visst märkte jag att GW är en bra författare men just Bäackström var ju en vidrig person. Jag klarar inte av att läsa mer om honom.
    Gillade GW.s biografi och läser gärna någo annat av honom utan Bäckström

    SvaraRadera