söndag 30 april 2017

En smakebit på söndag - Tangodrottningen


Nu är det söndag igen och dags att dela med oss av en smakbit ur boken vi för närvarande läser. Det gör vi hos den norska bloggen Flukten fra virkeligheten. Har precis börjat läsa Tangodrottningen av Akli Tadjer och boken börjar så här:

"TRE STATIONER TILL och jag håller på att komma för sent, precis som förra veckan. Jag stannar alltid för länge hos Diego. Alldeles för länge. Nästa gång kan han krama mig så hårt att jag tappar andan, dra mig med i några danssteg bredvid sängen och sjunga Mio Solo Refugio med sin trötta, skrovliga röst eller försöka locka mig ut i parken för att räkna solstrålarna på himlen ovanför Körsbärsträdgården ... men jag ska inte ge efter, aldrig mer."


8 kommentarer:

  1. Låter intressant. Kände inte till den här, tack för tips och smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Den här boken känner jag inte till men böcker från Sekwa brukar jag gilla.

    SvaraRadera
  3. Okänd bok för mig, men den låter intressant.

    SvaraRadera
  4. den här skulle jag vilja läsa. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. Ingen bok jag kände till men tack för en smakbit!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten. En bok som jag inte kände till.

    SvaraRadera
  7. Den blir jag lite nyfiken på. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera