söndag 21 maj 2017

En smakebit på söndag - Ärren vi bär


Nu är det söndag och vilka härliga dagar det varit nu i helgen. Hos den norska bloggen Flukten fra virkeligheten skall vi så här på söndagen som vanligt dela med oss ur boken vi för närvarande läser.

Just nu håller jag på att läsa två böcker och den ena av dem är Ärren vi bär av Caroline Engvall. Boken har börjat både spännande och hemskt. Det kommer säkert att bli en känslomässigt tuff bok att läsa. Men jag gör ett försök. Smakbiten kommer från sidan 25 och lyder så här:

"Morgonhimlen penslas i ljusrosa färger när Roxy Malmqvist tog på sig sina kläder och lämnade hotellet. Blomsterförsäljarna på Hötorget packade upp färgsprakande gerberor och bulliga hortensior. Ingen la märke till flickan som släpade en väska efter sig och tog rulltrappan ner i underjorden."



8 kommentarer:

  1. Denna vill jag verkligen läsa, men ämnet gör att jag drar mig lite för det. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  2. känner inte till den här boken. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten! Antagligen en lite för tuff bok för mig.

    SvaraRadera
  4. Jag är lite osäker på om jag vill läsa denna eller ej.

    SvaraRadera
  5. Har nyss läst den. Det var otroligt jobbig att läsa på grund av handlingen.

    SvaraRadera
  6. Den här har jag sett på några bloggar men tror inte att det är en bok för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera