fredag 26 maj 2017

Helgfrågan v. 21


Nu när det är helg igen så är det dags att svara på helgfrågan hos Mias bokhörna. Den lyder så här denna veckan:

Hur ser din bokönskelista ut?
Önskar mig några böcker och det är både ett par som finns ute och några som kommer snart:

 

Bonusfråga: Vad skall du köpa till din mamma på mors dag? 
Eftersom min mamma fyller år idag, så passade vi på att gratulera henne i går när vi ändå var hos föräldrarna och hjälpte till med fönsterputs och gardinupphängning. Men skulle jag mot förmodan åka dit även på mors dag på söndag, så skulle jag nog köpa denna.



11 kommentarer:

  1. jag lånar spontant på biblioteket - lilla bokhandeln har jag i min bokhylla och väntar.

    SvaraRadera
  2. Jag har en enorm önskar mig listar, köper ibland och då försvinner det någon där men det tar lång tid att hinna läsa mina inköp när man får hem många överrasknings rec.ex som man vill läsa!

    SvaraRadera
  3. Visst är det kul att önska och se fram emot alla böcker ...

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte om jag kommer läsa den nya millenniumboken.

    SvaraRadera
  5. Vegetarianen har jag läst, den var annorlunda.

    SvaraRadera
  6. Ibland tycker jag att det är skönt att jag har bestämda åsikter om vad man "får" göra med andras karaktärer. Jag känner mig inte ett dugg sugen på att läsa Lagercrantzs "fotsättning" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var oerhört tveksam om jag skulle läsa förra boken i Millennium-serien som Lagercrantz skrev. Hörde så många negativa recensioner. Men när jag väl läste den så tyckte jag att den var mycket bättre än jag förväntat mig, så jag kommer att läsa fortsättningen.

      Radera
  7. Lilla bokhandeln i Paris ser så tilltalande ut, trevlig titel oxå. :)

    SvaraRadera
  8. Vegetarianen gillade jag. Lilla bokhandeln i Paris lockar. allt med bibliotek, bokhandel och antikvariat lockar

    SvaraRadera
  9. Många böcker där som jag också önskar läsa!

    SvaraRadera
  10. Ja men lite hjälp är väl trevlig mors dags present.

    SvaraRadera