tisdag 27 juni 2017

Hjärtats innersta röst


Titel: Hjärtats innersta röst
Författare: Jan-Philipp Sendker
Översättare: Lisbet Holst
Bokförlag: Forum
Format: Storpocket
Tryckt: 2016
Antal sidor: 380
Finns att köpa hos: Adlibris | Bokus | CDON

Hjärtats innersta röst av Jan-Philipp Sendker är uppföljare till författarens otroligt fina berättelse Konsten att höra hjärtslag. I den här senaste boken får vi återknyta bekantskapen med Julia Win. Det har i denna bok gått tio år sedan hon senast var i sin fars hemland Burma för att följa i faderns spår, då hon också hittade sin bror.

Så här står det om handlingen:

"Det har gått nästan tio år sedan Julia Win kom tillbaka från sin resa till Burma, landet där hennes far föddes och där hon fann en bror. Hon är framgångsrik advokat på Manhattan, men känner sig vilsen och utbränd. När hon inne i sitt huvud börjar höra en enträgen röst som ställer de frågor hon alltid försökt undvika – Varför lever du ensam? Vad söker du i livet? – känns sammanbrottet nära. I ett försök att hitta tillbaka till sig själv och meningen med livet återvänder hon till Burma. Där får hon höra historien om en kvinna som heter Nu Nu, en historia som är full av passion och tragik och som kommer att vända upp och ner på Julias liv."


---

Har varit så otroligt sugen på att läsa den här boken eftersom jag älskade första boken Konsten att höra hjärtslag. Nu får man åter följa Julia Win men tio år senare och när hon denna gången besöker sin bror får hon höra en annan fantastisk och sorglig familjehistoria.
   Liksom första boken så fascineras jag av författarens otroligt vackra språk, Handlingen känns som en saga. Det är vackert, sorgligt och tankeväckande. Men samtidigt finns även lyckan och kärleken. Det är så spännande att läsa om Burma, landets människor, och se hur deras liv ter sig och hur de tänker om livet. Ja oj jag, är så otroligt glad att jag äntligen läste uppföljaren för den var verkligen otroligt bra. Har ni inte läst dessa böcker.....gör det!


Betyg: 5 / 5

Läst i Jordenruntläsning 2017

Har valt denna till Månadens bästa bok i juni 2017


6 kommentarer:

  1. Jeg har begge bøkene i bokhylla :D Har veldig lyst til å lese dem, og spesielt etter omtalen din! Tusen takk for motivasjonen ;D
    - Siri

    SvaraRadera
  2. Jag är lite förvirrad när det gäller de här böckerna och kan inte alls bestämma mig för om jag vill läsa eller ej :o

    SvaraRadera
  3. Jag läste första boken och den funkade inte för mig så jag tror inte att jag kommer att läsa den här.

    SvaraRadera
  4. Jag läste första delen och gillade den, ska lyssna på denna

    SvaraRadera
  5. Har läst den och den första och gillade båda väldigt mycket

    SvaraRadera
  6. Läst första delen, men blev inte direkt överförtjust i den.

    SvaraRadera