lördag 18 november 2017

Helgfrågan v. 46


Nu höll jag på att glömma att svara på helgfrågan hos Mias bokhörna. Men bättre sent än aldrig. Helgens frågor lyder:

Hör du till dem som vill skriva en egen bok? Vad skulle den handla om?
Ja jösses. Har nog drömt om att skriva bok hela mitt liv. Älskade att skriva redan som barn. Då skev jag lite småberättelser och jag och kompisen skrev någon liten pjäs som vi spelade på roliga timmen. Senare i livet så har det varit trögare med skrivandet. Men jag har faktiskt sparat tre påbörjade berättelser som jag skrev för många år sedan. Den ena är en deckarberättelse, en är fantasy och så en påbörjad barnberättelse. Men de kommer definitivt aldrig bli färdiga. Har varken tålamod eller tid att skriva klart. Älskar att läsa mer än skriva, så det är läsandet som jag fokuserar på.

Bonusfråga: Har du börjat "tjuvlyssna" på julmusik än? Någon favorit?
Än har jag inte lyssnat på julmusik. Skall hålla mig tills vi är inne i december. Nedan hör ni en av mina absoluta julfavoriter.





5 kommentarer:

  1. Betlehems stjärna är en klassiker. Den sjöng vi alltid i kören på mellanstadiet och högstadiet. Den sitter i ryggmärgen.

    SvaraRadera
  2. fortsätt skriva på din familjeberättelse, säkert intressant för många.

    SvaraRadera
  3. Gläns över sjö och strand, som jag alltid har kallat den, är en favorit. Den är väldigt fin.

    SvaraRadera
  4. Fortsätt skriva! En vacker dag händer ...

    SvaraRadera
  5. Spännande ändå att påbörjade berättelser finns ändå. Själv saknar jag helt ambitionen att skriva på det sättet, förutom när man som barn skrev långa fantasi-sagor, men det har väl förstås nästan varenda unge gjort nån gång. :D

    SvaraRadera