torsdag 14 december 2017

Helgfrågan v. 50


Ja oj vad veckorna springer iväg. Nu är det helg igen och snart bara en vecka kvar till jul. Eftersom helgen nalkas så är det dags att svara på helgfrågan hos Mias bokhörna. Helgens fråga handlar om julklappsrim. Frågorna lyder:

Hur rimmar man på bok? eller kan man tänka sig att det är en deckare, roman eller fantasybok.
Du kanske vill ha något käckare, men här får du en bra .......

Bonusfråga: Vad skall ni hitta på så här sista helgen innan jul?
Eftersom förra helgen var fullspäckad med familjefika hos föräldrarna och Ullaredstripp så tänkte jag faktiskt låta denna helgen gå i lugnets tecken. Alla julklappar är färdigköpta, bara inslagning kvar, men det fixar vi nästa vecka. Även julmaten som jag skall stå för fixar jag under nästa vecka så denna helgen skall jag bara göra minsta möjliga. Skall försöka läsa ut Den eviga elden av Ken Follett. Har i nuläget hunnit drygt halvvägs så det skall jag säkert fixa.


12 kommentarer:

  1. det funkar ju... Skönt att slippa stressa

    SvaraRadera
  2. Vad skönt med en lugn helg före jul :)

    SvaraRadera
  3. skönt med en lugn läshelg strax innan julhelgen

    SvaraRadera
  4. Din helg blir nog ungefär som min då. Det är skönt.

    SvaraRadera
  5. Ett riktigt käckt rim, mycket bra! :)

    SvaraRadera
  6. Det var ett klämmigt rim.. Ja bäst att vila upp sig innan sista smällen

    SvaraRadera
  7. Mitt problem med rim är att jag inte vill gissa innan vad jag ska få ;-)

    SvaraRadera
  8. En läshelg är aldrig fel. Jag orkar dock inte läsa just nu. Eller väldigt lite i alla fall.

    SvaraRadera
  9. Hoppas du får en lugn och fin helg :)

    SvaraRadera