lördag 17 februari 2018

Helgfrågan v. 7


Ja eftersom det är lördag så tar jag väl och svarar på helgfrågan som Mias bokhörna som vanligt lagt ut. Veckans frågor lyder:

Har du gjort någon bokreabeställning?
Vilket är ditt absolut bästa reatips för i år?

I år har jag faktiskt inte beställt en enda bok inför bokrean. Har varit inne och kikat lite men inte hittat så mycket. När det gäller tips inför bokrean så har jag dålig koll, så inga bra tips från mig alltså. Men att jag inte har beställt innebär med säkerhet inte att jag kommer att avstå från att köpa böcker. Det blir säkerligen en tripp in på vår närmaste Akademibokandel i Knalleland här i Borås och jag kommer troligen också besöka Myrorna och fynda lite secondhand-böcker.

Bonusfråga: Brukar du kolla efter röda prislappar?
Nej brukar inte så ofta kolla efter röda prislappar på böcker. Där är det intressanta författare och titlar som jag har fått tips om att de är bra som gäller.

8 kommentarer:

  1. känns som jag har läst många av reaböckerna redan.

    SvaraRadera
  2. Hade heller inte kollat upp bokreaböcker (innan denna helgfråga). Lånar det mesta på bibliotek numera, men kommer nog att ta en liten tur till lokala bokhandeln som fått ny ägare. Då kan det ju hända att det blir något litet inköp på bokrean ändå helt oplanerat. ;)

    SvaraRadera
  3. Jag är nästan glad för att det inte var så mycket intressant på rean. Det blev illa nog som det blev. Och då har den inte börjat än :)

    SvaraRadera
  4. Jag har förhandsbeställt tre böcker.

    SvaraRadera
  5. Känner att jag vill titta på böckerna i min bokhandel och hoppas att de slänger med någon speciell bok på rean.

    SvaraRadera
  6. Man verkar ju alltid hitta något ;)

    SvaraRadera
  7. Jag kollar på röda lappar vad gäller mat och sådant.

    SvaraRadera