måndag 12 februari 2018

Veckans topplista v. 7 - Alla hjärtans dag


Eftersom det är alla hjärtans dag så skall vi i Veckans topplista hos Johannas Deckarhörna komma med lämpliga lästips för veckan. Här kommer mina:

1. Det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan. Mysig feelgood i mysig miljö.
2. Bröllopsnatten av Sophie Kinsella. Rolig och underhållande bok om kärlek och bröllop.
3. Som ett brev på posten av Birgitta Bergin. En mysig berättelse om kärlek på äldre dar.
4. Allt jag önskade av Lucy Dillon, eller för den delen vilken bok som helst av författaren.Jättemysig läsning.
5. Den vita Drottningen av Philippa Gregory. Första delen i en historisk serie som utspelar sig bland Englands kungligheter. Här är det makt, intriger och kärlek.

 

14 kommentarer:

  1. 1 och 4 har jag läst. 5 finns oläst i bokhyllan. Tack för tips om de andra!

    SvaraRadera
  2. Dillon och Colgan är bra, Gregory har jag i bokhyllan.

    SvaraRadera
  3. Kinsellas bok var riktigt underhållande, den bjöd på många skratt!

    SvaraRadera
  4. Jag läste någon av de första Lucy Dillon böckerna som översattes och gillade men försökte sen lyssna på en av hennes böcker som ljudbok men det fungerade inte alls.

    SvaraRadera
  5. Jag har lästa alla utom den sista du tipsar om. Tyckte mycket om dem.

    SvaraRadera
  6. har inte läst någon av dina, men bageriet står i hyllan

    SvaraRadera
  7. Lucy Dillon skriver alltid så hjärtevärmande. Övriga har jag inte läst, men av omslagen och titlarna att döma borde de passa perfekt till temat. Tack för tips!

    SvaraRadera
  8. Inte läst någon av dina tips! Ingen känns riktigt aktuell för mig, men tack ändå för tips!

    SvaraRadera
  9. Den vita drottningen är jag lite nyfiken på. Fast helst vill jag nog se den som tv-serie.

    SvaraRadera
  10. Kinsella böcker brukar ju innehålla både romantik och komik, hon är även med på min lista.

    SvaraRadera
  11. Lucy Dillon och Jenny Colgan har jag ju faktiskt läst, de är ju bra :)

    SvaraRadera
  12. Birgitta Bergins böcker är jag nyfiken på.

    SvaraRadera