tisdag 5 juli 2022

Tisdagstrion: Hetta (eller andra "varma" ord) i titeln


Då är det tisdag och det är dags för tisdagstrion hos Ugglan & Boken. Denna veckan skall det vara hetta eller andra "varma" ord i boktiteln. Här kommer mina:

1. En plats i solen av Liza Marklund. Detta är åttonde delen i serien om journalisten Annika Bengtzon. 

2. Odins eld av Elvira Birgitta Holm. Denna bok skildrar händelser på Öland under folkvandringstiden.

3. En eld i natten av Michael Connelly. Detta är den 24:e Harry Bosch deckaren.


 


19 kommentarer:

  1. Så många Bosch-deckare det finns!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ett rejält gäng böcker.

      Radera
  2. Har inte läst någon av dina tre, tack för tips!

    SvaraRadera
  3. Liza Marklund skriver bra! /Maria Bokologen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är en duktig författarinna.

      Radera
  4. En plats i solen har jag läst. Jag gillade hela den serien. Serien om Bosch hade jag planer på att läsa, hela, men jag har bara hunnit med första delen än så länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar också hela Marklunds serie.

      Radera
  5. Tre böcker som jag inte har läst. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  6. Marklunds bok har jag läst, ingen av de andra.

    SvaraRadera
  7. Hela den serien av Marklund är så bra.

    SvaraRadera
  8. Har inte läst - fast det mesta annat som Marklund skrivit, tror jag.

    SvaraRadera
  9. En plats i solen har jag läst, men tänkte inte alls på den.

    SvaraRadera