Nytt år och nya tag med läsningen. I år har jag satt ett mål på Goodreads att läsa 70 böcker. Ger därmed mig själv lycka till.
Januari
1. Mikael Jisander - En halv Kaj 5 / 5 234 sidor
2. Katarina Widholm - Käraste vänner 4 / 5 13 timmar 37 minuter
3. Jan Mårtenson - I skuggan av Etna 4 / 5 9 timmar 59 minuter
4. Jojo Moyes - En andra chans 4 / 5 480 sidor
5. Jens Lapidus - Död man walking 4 / 5 17 timmar 9 minuter
6. Taylor Jenkins Reid - Daisy Jones & The Six 4 / 5 380 sidor
7. Ewa Klingberg & Hanna Åhman - Det lilla kokeriet i Gränna 3 / 5 3 timmar 29 minuter
8. Jan Mårtenson - Se döden på dig väntar 3 / 5 9 timmar 53 minuter
9. Sarah Perry - Ormen i Essex 3 / 5 429 sidor
Februari
10. Ewa Klingberg & Hanna Åhman - Solnedgång över Visingsö 3 / 5 3 timmar 27 minuter
11. Fredrik Backman - Vinnarna 5 / 5 716 sidor
12. Lisa Ridzén - Tranorna flyger söderut 5 / 5 8 timmar 20 minuter
13. Stephen King - Sista vakten 4 / 5 381 sidor
14. Curtis Sittenfeld - Rodham 4 / 5 447 sidor
Mars
15. Carlos Ruiz Zafón - Himlens fånge 3 / 5 295 sidor
16. Marion Poschmann - Tallöarna 3 / 5 166 sidor
17. Jenny Colgan - Soluppgång över strandpromenaden 4 / 5 412 sidor
18. Pascal Engman - Råttkungen 4 / 5 427 sidor
19. Leif Selander - Belägringen 5 / 5 381 sidor
April
20. Jenny Colgan - Den lilla bokhandeln i hamnen 5 / 5 476 sidor
21. Max Porter - Lanny 4 / 5 229 sidor
22. Anna Laestadius Larsson - Kurtisanen 4 / 5 468 sidor
23. Peter May - Vintergraven 4 / 5 281 sidor
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar