tisdag 1 november 2022

Tisdagstrion: Bäst just nu


Då är det tisdag och hos Ugglan & Boken så är det dags för tisdagstrion. Veckans tema är Bäst just nu. Tipsar om de tre bästa böckerna jag läst den senaste månaden.


1. Sången om Akilles av Madeline Miller. En helt fantastisk berättelse om gamla hjältar och gudar.

2. En lyckligare tid av Claire Lombardo. En otroligt fin familjehistoria om en familj med många problem och många hemligheter.

3. Fruktansvärda arbetsplatser jag besökt och de vackra människor jag där mött av Henrik Johansson. Här har författaren skrivit arbetarlitteratur som dialogisk dikt.



 

12 kommentarer:

  1. Oj har du läst ut En lyckligare tid, jag har bara sniffat på boken,

    SvaraRadera
  2. Madeline Millers böcker gillar jag. arbetsplatsboken har jag också med. Lombardo blir jag nyfiken på bara för att det är ginkoblad utanpå

    SvaraRadera
  3. Millers böcker har jag tänkt läsa, men har än så länge inte kommit så långt.

    SvaraRadera
  4. En lyckligare tid blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  5. Madeline Miller har jag en annan bok av, oläst i hyllan. Gillar (grekisk) mytologi så det ska nog gå bra 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är trevligt med grekisk mytologi.

      Radera
  6. Sången om Akilles läste jag för några år sedan och tyckte mycket om.

    SvaraRadera
  7. Berättelsen om hjältar och gudar blir jag nyfiken på. Och Johanssons bok håller jag med om var riktigt bra.

    SvaraRadera