tisdag 9 januari 2024

Tisdagstrion: Böcker jag planerar att läsa under 2024


Då är det tisdag och hos Ugglan & Boken är det som vanligt tisdagstrion. Denna veckan skall vi visa tre böcker vi planerar att läsa 2024.
Jag har ganska många böcker som jag vill läsa under 2024, men några vill jag läsa lite extra mycket. 


1. Vinnarna av Fredrik Backman. Jag vill absolut läsa sista delen i denna fantastiska serie. Denna står i bokhyllan.

2. Frostiga rosor och kryddat vin av Ewa Klingberg. Detta är den sjätte fristående boken i Huskvarnasviten. Har beställd denna så den skall dyka upp i veckan.

3. En rustning av ljus av Ken Follett. Detta är femte boken i Katedralsviten. Skall beställa denna nu när den nyss kommit ut.

 


12 kommentarer:

  1. gillar Klingbergs böcker gillar jag

    SvaraRadera
  2. Har ännu aldrig läst något av Backman men tänkt på det då och då.

    SvaraRadera
  3. Vinnarna är ett riktigt bra avslut på den serien.

    SvaraRadera
  4. Vinnarna har jag läst, Klingbergs bok vill jag läsa. Maken fick Folletts bok och håller på att läsa den nu. Den är ju rätt omfattande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar Folletts böcker i den hör serien. De är alla riktiga tegelstenar.

      Radera
  5. Vinnarna har jag läst, gud vad jag grät. Har läst annat av Klingberg.

    SvaraRadera
  6. Vinnarna finns med i min trio också.

    SvaraRadera
  7. Dags att läsa Vinnarna för mig i år! Tack för påminnelse /Maria Bokologen

    SvaraRadera
  8. Ken Follett med en ny bok i Katedralserien. Åh, vad glad jag blir. Jag såg att den var ny. Sommarläsning :). Fröken Christina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag längtar också efter att läsa nästa bok i Katedralserien.

      Radera