måndag 22 september 2014

Countdown Survey

Såg att jag blivit taggad hos C.R. M. Nilsson att göra denna roliga enkät. Den har tagit en stund att knåpa ihop eftersom man fick tänka till lite. Så här blev mina svar:


10 - Books already released on your wishlist

1. Nyckel av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg
2. Maja & Döden av Ann-Marie Ljungberg
3. Oceanen vid vägens slut av Neil Gaiman
4. Att vilja se av Jan Guillou
5. Livet efter dig av Jojo Moyes
6. Americanah av Chimamanda Ngozi Adichie
7. Och bergen svarade av Khaled Hosseini
8. Rosornas krig: Stormfågel av Conn Iggulden
9. Gudarnas blod av Conn Iggulden
10. Sonen av Philipp Meyer

9 - Favorit Covers


 
 

8 - Not yet released books you cant wait for

1. Vi var skapta för lycka av Veronique Olmi
2. Kulturkrock och klimakterium av Pia Hintze
3. Lejontämjaren av Camilla Läckberg
4. Riddaren av de sju konungarikena av George R. R. Martin
5. Lewis mannen av Peter May
6. Rättslös av Karin Aspenström & Peter Rätz
7. Slaktmånad av Lars Pettersson
8. I mullbärsträdens skugga av John Grisham

7 - Auto-buy Authors

1. Jan Guillou
2. Liza Marklund
3. Camilla Läckberg
4. Jan Mårtenson
5. Elizabeth George
6. Michael Connelly
7. Dan Brown

6 - Book Boyfriends/Girlfriends

1. Johan Kristian Homan(Mårtensons Homan-deckare)
2. Four(Divergent)
3. Gale Hawthorne(Hungerspelen)
4. Harry Potter
5. Aragorn(Sagan om Ringen)
6. Robert Langdon(Dan Browns böcker)

5 - Books you recommend the most

1. Homan-deckarna av Jan Mårtensson
2. Ölands-sviten av Johan Theorin
3. Förr eller senare exploderar jag av John Green
4. En man som heter Ove av Fredrik Backman
5. Erövrar-serien av Conn Iggulden

4 - Books you tought you´d like but didn´t

1. Weirdo av Cathi Unsworth
2. Mamma försökte av Jens Lapidus
3. Örfilen av Christos Tsiolkas
4. Skuggorna och regnet av Håkan Nesser

3 - Books that made you cry

1. En man som heter Ove av Fredrik Backman
2. Förr eller senare exploderar jag av John Green
3. Jellicoe Road av Melina Marchetta

2 - Books you never plan on reading

1. Processen av Franz Kafka
2. Äcklet av Per Lagerkvist

1 - Favourite Genre at the moment

1. Deckare


Har lite dålig koll på vilka som gjort denna enkät, men jag testar att tagga:

Bokpotaten
Bookshelf
Mias bokhörna
Jennies bokstavliga vardag




5 kommentarer:

  1. Det var en kul enkät, och roligt att lösa dina svar också :)

    SvaraRadera
  2. Tack för taggen,jag är väl trög på morgonskvisten. Men vad menas med detta 6 - Book Boyfriens/Girlfriens.
    John Grishams bok kan du beställa nu Lena, jag har den.
    Mia

    SvaraRadera
  3. Kul att läsa dina svar på denna. Elizabeth George är en autoköp hos mig med.

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa dina svar :) Tulpanviruset är verkligen ett snyggt omslag!

    SvaraRadera
  5. Nu har jag äntligen fått tummen ur och skrivit mina svar på frågorna i enkäten. :)

    SvaraRadera