söndag 2 januari 2022

En smakbit på söndag: Vi mot er


Då är det nytt år och för första gången i år så deltar jag i En smakbit på söndag som finns hos Betraktninger. Där skall vi dela med oss en liten smakbit ur boken vi för närvarande läser. Jag har börjat läsa Vi mot er av Fredrik Backman och smakbiten låter så här: 

"Det kommer några dagars regn, Björnstad blir annorlunda då, den sortens nederbörd är staden inte lika van vid som snö. Folk stannar inne, tystare och mer lättirriterade än vanligt."


16 kommentarer:

  1. En jättebra bok tycker jag. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Jeg har tenkt å lese flere av Backmanns bøker. De tre jeg har lest likte jeg virkelig godt. Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst många de flesta av Backmans böcker och jag gillar dem jättemycket.

      Radera
  3. En populär serie böcker som jag började läsa men som jag slutade efter första boken...
    Tack för smakbit, god fortsättning på det nya året

    SvaraRadera
  4. Bra bok, även om jag gillade den första i serien allra mest.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte hunnit så långt ännu, men än verkar den riktigt okej.

      Radera
  5. Tack för smakbiten. Inte läst något av den bokserien.

    SvaraRadera
  6. Tyckte väldigt mycket om både denna och den första boken i serien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskade första boken och tycker att denna börjat riktigt bra.

      Radera
  7. Backman har jag fortfarande inte läst

    SvaraRadera
  8. Ove och Mormor tyckte jag om, den här har jag inte läst. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. har inte läst något av Backman. men jag har sett Ove. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  10. Älskade den boken! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Som jag skrev inne hos Monika så har jag bara läst Ove och gillade den men har inte känt mig sugen på mer Backman efter det. Av ingen särskild anledning, det bara finns andra som lockar mer.

    SvaraRadera