tisdag 11 januari 2022

Tisdagstrion: Överst i min läshög


Deltar i 2022 års första tisdagstrio hos Ugglan & Boken. Veckans tema är Överst i min läshög/på min läslista

Allra högst upp på min läslista för 2022 ligger dessa tre:

1. Box av Camilla Läckberg & Henrik Fexeus. Detta är första delen i en serie om Stockholmspolisen Mina Dabiri och mentalisten Vincent Walder.

2. Änglaträdet av Lucinda Riley. En roman om familjehemligheter.

3. Benvittring av Johan Theorin. Detta är femte delen i Ölandssviten.


 

16 kommentarer:

  1. Benvittring blir jag sugen på! Är ganska säker på att jag läst de andra i serien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De tidigare böckerna i serien är så bra.

      Radera
  2. Jag läste en novell av Johan Theorin för en dryg vecka sen. Den var förfärlig. (Den ingick i Semics Mord och ingen julefrid. Men han kanske är bättre när han skriver sina vanliga böcker. Änglaträdet har ett fint omslag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar Theorins Ölandssvit jättemycket.

      Radera
  3. Här är Benvittring igen. Jag undrar om jag skulle sätta in trean i läslistan för jag har läst de två första i serien.

    SvaraRadera
  4. känner igen alla tre författarna. Theorin har jag dessutom läst en del av

    SvaraRadera
  5. Har läst alla tre! Benvittring och Änglaträdet var jättebra :)

    SvaraRadera
  6. Änglaträdet av Lucinda Riley ser jag också fram emot att läsa. Ska dock läsa färdigt hennes De sju systrarna först. Midnattsrosen var min första Riley-bok och redan då blev jag såld.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Midnattsdoppen har jag inte läst, men jag har den i bokhyllan. Älskar serien De sju systrarna.

      Radera
  7. Box ligger här hemma också men inte läst än, det måste jag ju

    SvaraRadera
  8. Den första och den sista finns i min läshög också, men det kommer nog att dröja ett tag innan jag kommer till dem.

    SvaraRadera
  9. Benvittring har jag bara börjat läsa så smått, hoppas jag hinner färdigt innan lånetiden går ut, det var ju en rätt tjock bok...

    SvaraRadera
  10. Lucinda Riley har jag inte läst något av. Men kanske borde göra det.

    SvaraRadera