tisdag 7 juni 2022

Tisdagstrion: Gult & blått på bokomslagen


Då är det tisdag och hos Ugglan & Boken så är det dags för tisdagstrion. Denna veckan skall bokomslagen vara i gult och blått.


1. Grace av Anthony Doerr. En berättelse om en man vars drömmar ofta slår in. En sådan dröm gör att han lämnar sin fru och sin nyfödda bebis.

2.  Italienska nätter av Katherine Webb, En berättelse som utspelar sig i Italien 1921.

3. Minoritetsorkestern av Chigozie Obioma. Boken handlar om en Nigeriansk bondpojke som åker till England för att få en fin utbildning, allt för att accepteras av föräldrarna till den välbeställda flickan som han älskar.





10 kommentarer:

  1. Intressant trio tycker jag. Har läst Obioma, annan bok. Doerr står i min hylla.

    SvaraRadera
  2. snygg trio, har nog inte läst dessa.

    SvaraRadera
  3. Tre nya böcker för mig. Tack för tips.

    SvaraRadera
  4. Har precis börjat en annan bok av Doerr. Är den bra får jag jobba mig igenom resten av hans böcker.

    SvaraRadera
  5. Jag har läst Grace och har Minoritetsorkestern oläst i hyllan.

    SvaraRadera
  6. Jag har bara läst Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr och jag är nog tveksam till om det blir fler.

    SvaraRadera
  7. Minoritetsorkestern är bra. Av Anthony Doerr har jag läst Ljuset vi inte ser med stor behållning, men denna har jag inte läst.

    SvaraRadera
  8. Här har jag åtminstone hört talas om alla, även om jag inte har läst någon av titlarna.

    SvaraRadera