tisdag 14 juni 2022

Tisdagstrion: Husdjur


Nu är det tisdag igen och hos Ugglan & Boken så är tisdagstrion uppe. Denna veckan är temat husdjur, och vi kan tolka det hur vi vill.

1. Ut i det vilda av Erin Hunter. Detta är första boken i den fantastiska, magiska och fantasifulla Warriors-serien som handlar om några kattklaner i skogen och deras äventyr. En bokserie för åldersgrupp 9 år och uppåt.

2. En katts resedagbok av Hiro Arikawa. Boken handlar om hur  Satoru och hans katt Nana reser genom Japan för att hälsa på människor som betytt mycket för Satoru. Jättefin berättelse.

3. Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon. En bok om spirande kärlek, ett hus på landet och ett hundstall fullt med herrelösa hundar. Mysig som allt jag läst av Dillon.

 




13 kommentarer:

  1. Ensamma hjärtan och hemlösa hundar är den enda jag har läst i din trio. Nu blev jag sugen på att läsa något mer av Lucy Dillon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har läst flera böcker av Dillon och alla har varit mysiga.

      Radera
  2. Dillons bok har jag läst och gillat.

    SvaraRadera
  3. En katts resedagbok läste jag utom de sista sidorna.

    SvaraRadera
  4. Den japanska har jag hört talas om, låter intressant. Dillon skulle kunna funka fint mellan lite tyngre böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland behöver man något lite mer lättsamt.

      Radera
  5. En katts resedagbok vill jag läsa i sommar! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  6. Arikawas bok låter jättefin!

    SvaraRadera
  7. En katts resedagbok är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  8. Här har jag läst alla tre. En katts resedagbok och Hemlösa hundar och ensamma hjärtan tycker jag riktigt bra om :)

    SvaraRadera