söndag 23 juli 2023

En smakbit på söndag: Snöblind


Då är det söndag och dags att delta i smakbiten. Den finns som vanligt hos bloggen Betraktninger. Här skall vi dela med oss en smakbit ur boken vi för närvarande läser.

Jag har just börjat på Snöblind av Ragnar Jónasson. Det är första delen i serien Det mörka Island. Smakbiten låter så här:

"Rädsla var inte det första hon kände, i stället blev hon arg över att det inte gått upp för henne tidigare att något underligt var i görningen, att det stod någon bakom henne i mörkret. Men sedan greps hon av skräck."


 

16 kommentarer:

  1. Den här har jag läst. Tyckte den inte var lika bra som den serien som först översattes till svenska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den första översatta serien var jättebra. Får väl se vad jag tycker om denna.

      Radera
  2. Den har jag också läst och jag gillade den mycket 🙂

    SvaraRadera
  3. Väldigt snyggt omslag. Jag läser just inte deckar-genren men känner till författarnamnet. Tack för smakbit

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten! Den vill jag läsa.

    SvaraRadera
  5. Det känns långt till snö just nu. Men det är inte så länge som man tror..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går fort tills det är vinter igen.

      Radera
  6. har inte läst något av författaren. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  7. kanske inte sommarläsning... spännande, tycker mycket om Ragnar Jónasson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är en jätteduktig författare.

      Radera
  8. Den har jag oläst i bokhyllan.

    SvaraRadera