söndag 2 juli 2023

Helgfrågan v. 26 2023


Då är jag lite sen med helgfrågan som finns hos Mias bokhörna. Men bättre sent än aldrig. Veckans fråga lyder:


Tror ni det skiljer på mäns och kvinnors läsning?

Mitt svar är ja, men det är bara vad jag tror. Först och främst tror jag att män läser lite mindre än kvinnor, i alla fall om vi pratar böcker. Jag tror att män läser mer spänningsromaner, skräck och faktaböcker än vad kvinnor gör. Tror även att män läser en hel del tidningar som handlar om tex. teknik, it och bilar mm.

3 kommentarer:

  1. Stämmer säkert bra, särskilt det där med tidningarna. Men skräck och spänningsromaner är väl ganska utjämnat? Faktaböcker borde också vara mer jämnt, finns ju numera så oerhört intressanta och välskrivna fackböcker!

    SvaraRadera
  2. Kvinnor läser mer det tror jag med, därför vi är så smarta.

    SvaraRadera