fredag 18 april 2014

Bokbloggsjerka 18 - 21 april


Ja då har vi passerat första hälften av april och det är påskhelg. Helgens fråga hos Annika lyder:

Vilken är den mest skruvade tv-serie/film du har sett i din favoritgenre?

 Först måste jag säga att liksom med böcker så gillar jag/vi flera olika genres så att bara välja från en är svårt.
 Men när det gäller serier så var Califonication så skruvad så den orkade jag bara se sex  eller sju avsnitt, sedan gav jag upp. Gamla tv-serien M*A*S*H  var ett absolut galet koncept men skruvad handling och så otroligt galna och tokiga karaktärer. Skulle maken välja så skulle han nog säga Lost, en serien med en handling där vad som helst kan hända och man inte vet vad som är verkligt eller ej.

 När det gäller filmer så är Shutter Island en väldigt skum film där man också får fundera över vad som är verklige eller ej. Sedan har vi Måndag hela veckan, en film med Bill Murray från 1993. I denna filmen upptäcker Bills rollkaraktär att tiden har stannat på den 2 februari. Denna dagen upprepas tills något speciellt händer.

Japp det var väl vad jag kom på denna veckan!!

10 kommentarer:

  1. Californication såg jag bara max två avsnitt av, gillade den inte alls.

    SvaraRadera
  2. Californication var riktigt bra och mycket skruvad. :)

    SvaraRadera
  3. Oj, Mash har till och med jag sett :).

    SvaraRadera
  4. Shutter Island är helt fantastisk tycker jag.

    SvaraRadera
  5. Ja Lost var mig en skruvad serie. Jag hängde med ett par säsonger men sedan var jag bara helt och hållet förvirrad, trots att jag såg alla 6 säsonger.

    Önskar dig och din familj en riktigt fin och Glad Påsk.

    SvaraRadera
  6. Älskade boken Shutter Island (eller Patient 67 som den hette när jag läste den). Hela världsbilden ställdes på huvud ett par gånger om, visste inte vad jag skulle tro när jag läst klart :) Underbart!

    SvaraRadera
  7. Älskar MASH! Riktigt skön humor!

    SvaraRadera
  8. Shutter Island skulle jag nog sett och gillat om jag inte läst boken innan. Nu har jag valt att inte ens se den, för hela överraskningsmomentet är ju borta när jag redan läst det...

    SvaraRadera