tisdag 19 maj 2015

Tematrio - Olästa klassiker


Med anledning av att Lyrans Noblesser skall ha en klassikerutmaning under sommaren så frågar hon: Berätta om tre klassiker du inte läst, men är nyfiken på!

1. Stolthet och fördom av Jane Austen har jag länge velat läsa och ännu mer sedan jag köpte den och ett par Jane Austen-böcker till för ett tag sedan. Faktum är att denna har jag planerat att läsa i sommarens klassikerutmaning.

2. Charlotte Brontës välkända bok Jane Eyre är en annan som jag är otroligt nyfiken på. Har tänkt att klicka hem den nästa gång jag köper från Adlibris.

3. Även Frukost på Tiffany´s kommer att klickas hem nästa gång jag beställer, för även det är en bok som lockat under en lång tid.


7 kommentarer:

  1. Stolthet och fördom och Jane Eyre har jag läst. Austens bok var jag inte speciellt förtjust i men Jane Eyre är en av mina favoriter.

    SvaraRadera
  2. Austens och C Brontës bok har jag läst; Jane Eyre var riktigt bra! Truman Capote blev jag nyfiken på själv nu. Tack för tips där! :)

    SvaraRadera
  3. Jane Eyre läste jag för några år sedan, och gillade men blev inte helt till mig över. Frukost på Tiffany's skulle jag också vilja läsa :-)

    SvaraRadera
  4. jättefin trio! det blir bra sommarläsning

    SvaraRadera
  5. Jag klarar bara inte av de där romantiska brittiska klassikerna, men Frukost på Tiffanys kunde jag nog tänka mig :)

    SvaraRadera
  6. Är väldigt svag för Stolthet och fördom, både som bok och i filmatiseringar.

    SvaraRadera
  7. Jane Eyre har jag läst av dessa och den tyckte jag väldigt mycket om, mer än vad jag trodde att jag skulle göra.

    SvaraRadera