tisdag 8 februari 2022

Tisdagstrion: A, B, C(en boktitel eller författare på varje bokstav)


Då är det dags för tisdagstrion igen hos Ugglan & Boken. Denna veckan skall vi nämna tre boktitlar eller författare på bokstäverna A, B eller C.


1. Aftonen och morgonen av Ken Follett. Detta är fjärde delen i Folletts fantastiska Katedralserie.

2. Brända brev av Dan T. Sehlberg. En otroligt spännande thriller om en man som desperat letar efter ett avskedsbrev från sin fru som omkom i en flygolycka.

3. Cilkas resa av Heather Morris. Detta är uppföljaren på Tatueraren i Auschwitz. Den här boken handlar om Cilka, som under sin tid i koncentrationslägret tvingades vara älskarinna åt en lägerchefen. Här får vi följa vad som händer henne efter att hon befriats från lägret.


 


29 kommentarer:

  1. Jag har inte läst någon av dem, men det har blivit något annat av Ken Follett. För evigheter sedan.

    SvaraRadera
  2. det blev ju en bra ABC-trio, inte läst dessa.

    SvaraRadera
  3. Jag har läst koncentrationslägerböcker så det räcker för ett tag. Annars är säkert den tredje boken intressant.

    SvaraRadera
  4. Verkar vara en spännande trio men jag har inte läst någon av dem.

    SvaraRadera
  5. Har inte läst någon av dem, tack för tipsen!

    SvaraRadera
  6. Cilkas resa vill jag läsa. Tack för tips!

    SvaraRadera
  7. Katedralserien tänkte jag att jag skulle ge mig på någon gång. de andra båda känner jag inte till över huvud taget

    SvaraRadera
  8. Alla tre olästa för mig. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  9. Ken Follett har jag läst. Cilkas resa verkar vara riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Både Cilkas resa och första boken Tatueraren i Auschwitz är väldigt bra.

      Radera
  10. Jag har läst Mona av Sehlberg och vill läsa Cilkas resa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mona är så bra, men även de andra två.

      Radera
  11. Tänk att jag inte tagit mig an Follett än! Har faktiskt inte läst någon av böckerna. Brända brev tror jag inte ens att jag har sett förut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar verkligen Sehlberg som skrivit Brända brev. Har läst ett par böcker till som jag tyckte var bra.

      Radera
  12. Jag har läst en del av Follett som varit genialt och en del som har varit uruselt så nu har jag slutat chansa med hans böcker... Är det samma katedralserie som Svärdet och spiran, tro?

    SvaraRadera
  13. Den första känner jag igen eftersom maken älskar den serien :-)

    SvaraRadera
  14. Här var det tre helt nya böcker för mig. Kul!

    SvaraRadera
  15. Cilkas resa blev jag riktigt nyfiken på. Tack för tips!

    SvaraRadera
  16. Inte läst någon av dessa tre. Så tack för tipsen!

    SvaraRadera