tisdag 21 februari 2023

Tisdagstrion: Lila


Nu är det tisdag och hos Ugglan & Boken så är det dags för tisdagstrion. Denna veckan är temat lila. Valde tre böcker med lila på omslagen, böcker som jag gillar.

1. Drakorden av Cecilia Larsson Kostenius. Detta är femte och sista delen i en jättefantastisk fantasyserie för åldersgrupp 15+. Serien heter De fem elementen.

2. Du gamla du fria av Liza Marklund. Detta är nionde delen i deckarserien om journalisten Annika Bengtzon.

3. Den saknade systern av Lucinda Riley är 7:e och näst sista boken i serien De sju systrarna.




11 kommentarer:

  1. Du gamla du fria dök upp när jag letade efter mina lila böcker, men det blev några andra i stället.

    SvaraRadera
  2. Jag trodde att jag hade läst alla Marklunds deckare med Annika Bengtzon men det hade jag inte. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. har inte läst någon av dina tre, men jag känner förstås till Marklund och Riley

    SvaraRadera
  4. Du gamla du fria funderade jag på att ta med, den har jag läst.

    SvaraRadera
  5. Liza Marklund har jag faktiskt inte läst något av. Polcirkeln har jag funderat på. Kanske blir det min första.

    SvaraRadera
  6. Har inte läst någon av dina böcker men en massa andra av Liza Marklund. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  7. Har läst annat av Marklund, inget av de andra - har motstått Riley trots att jag vet att många älskar serien.

    SvaraRadera
  8. Inte läst någon av dina, men jag ska läsa Dem saknade systern senare i år.

    SvaraRadera
  9. Har läst någon av de första böckerna om Annika Bengtzon, men kom faktiskt aldrig längre än så.

    SvaraRadera