tisdag 14 februari 2023

Tisdagstrion: "Över" eller "under" i titeln


Då är det tisdag och hos Ugglan & Boken så är det dags för tisdagstrion. Denna veckan skall orden över eller under finnas med i boktiteln. Här kommer mina:

1. Under Londons broar av Jojo Moyes. En fin berättelse om en flicka och hennes häst och att finna en familj.

2. Alice i Underlandet av Lewis Carroll. En klassisk berättelse om Alice som hittar ett magiskt land.

3. Övertalning av Jane Austen. En klassiker som handlar om kärlek.





12 kommentarer:

  1. Alice i Underlandet. Så klart!

    SvaraRadera
  2. har ännu inte läst Alice i Underlandet trots att den står på både engelska och svenska i min hylla. men Övertalning har jag läst.

    SvaraRadera
  3. Alice i Underlandet har jag läst, men kom inte att tänka på den eftersom jag läste den på engelska. Övertalning tänker jag köpa på bokrean.

    SvaraRadera
  4. Övertalning gillar jag verkligen, och Alice också! Jojo Moyes borde jag läsa mer av.

    SvaraRadera
  5. Haha vad fiffig du var och väldigt bekanta böcker.

    SvaraRadera
  6. Alice i underlandet har jag funderat på att läsa om nu som vuxen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste aldrig Alice i underlandet som barn utan som vuxen.

      Radera
  7. Alice i Underlandet och Övertalning har jag läst. Moyes bok vill jag läsa.

    SvaraRadera
  8. Jag har också med Alice i Underlandet! (Jag "fuskade" också.)

    SvaraRadera