tisdag 5 september 2023

Tisdagstrion: Träd i författarens efternamn


Då är det tisdag och hos Ugglan & Boken så är det åter dags för veckans bokutmaning. Denna veckan skall det finnas något träd i författarens efternamn. 


1. Börjar med Tinna Lindberg och hennes bok De rättrådiga. Första boken i en ny serie om en kvinna som arbetar på UD och snart är tilltänkt för en tjänst som ambassadör i Kongo-Kinshasa.

2. Sedan tar vi Stine Pilgaard med boken Meter i sekunden. Berättelsen om en ung nybliven mamma som flyttar till Västjylland. Boken handlar om att lära sig livet som småbarnsmamma, men också om att passa in i sin nya miljö.

3. Till sist Charlotte Cederlund med boken Midnattsljus. Detta är tredje boken i Idijärvi-trilogin, en bok som utspelar sig kring Kirunatrakten, bland samer och med mystik, magi och myter.

 


 

11 kommentarer:

  1. Fin trio, gillade Meter i sekunden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är riktigt trevliga böcker.

      Radera
  2. Jag har inte läst dina men har två av dem.

    SvaraRadera
  3. Den första och den sista har jag faktiskt läst 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lindbergs bok var spännande och annorlunda. Gillar även Cederlunds trilogi jättemycket.

      Radera
  4. Fina lockande framsidor! Nya böcker för mig!

    SvaraRadera
  5. Den första och den andra står båda på min läslista.

    SvaraRadera
  6. Meter i sekunden har jag i läslistan, men bra att bli påmind. Listan är lång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, att läsa listan har en tendens att bara bli längre och längre.

      Radera
  7. Just jag, Charlotte Cederlund. Henne hade jag faktiskt inte en tanke på.

    SvaraRadera