tisdag 27 februari 2024

Tisdagstrion: Trädgård, skog eller park i handling eller titel


Ja då är det dags för en tisdagstrio igen och det är som vanligt Ugglan & Boken som håller i denna. Denna veckan skall det vara trädgård, skog eller park i handling eller i titeln. Här kommer mina:

1. Ut i det vilda av Erin Hunter. Detta är första boken i första delserien i Warriors. Det är en supermysig serie för barn 9 - 12 och den utspelar sig ute i skogen där vi får följa flera kattklaner.

2. Det svarta trädet av Tana French. Detta är en spännande thriller. Här finns träd i titeln, men även i handlingen figurerar ett träd.

3. Tallöarna av Marion Porschmann. Denna bok skall jag snart läsa, men den skall visst handla om en som reser till Japan och beslutar sig för att besöka de omtalade Tallöarna.




9 kommentarer:

  1. Tana French står sedan länge på läslistan. Erin Hunter känner jag igen. Tallöarna blir jag väldigt intresserad av

    SvaraRadera
  2. Nya titlar för mig! Tack för tips
    Maria Bokologen

    SvaraRadera
  3. Det svarta trädet har jag oläst i hyllan, men jag har gillat annat jag läst av Tana French.

    SvaraRadera
  4. Det svarta trädet har jag i läslistan och Tallöarna får hamna där också. Tack för tips!

    SvaraRadera
  5. Tallöarna gillade jag! Tana French vill jag läsa!

    SvaraRadera