tisdag 20 februari 2024

Tisdagstrion: Maria, Marie & Mary(författarnamn eller person i en bok)


Då är det dags att svara på tisdagstrion hos Ugglan & Boken igen. Denna veckans uppgift är att hitta böcker där författaren eller karaktär i boken heter Maria, Marie eller Mary.


1. Vit krysantemum av Mary Lynn Bracht. En gripande berättelse från Korea. 

2. Glasblåsarens barn av Maria Gripe. En fin barnbok som utspelar sig i 1800-talets Småland.

3. Legend av Marie Lu. Första delen i hennes dystopiska serie med samma namn. 



 

12 kommentarer:

  1. Glasblåsarens barn kan jag gott tänka mig att läsa.

    SvaraRadera
  2. Jättebra trio kommer inte ihåg om jag läst nummer 1.

    SvaraRadera
  3. Gillar gripe och Lu! Vit krysantemum blir jag nyfiken på / Maria Bokologen

    SvaraRadera
  4. jag trodde att jag redan kommenterat här? och att jag skrev att jag läst Vit krysantemum men inte de båda andra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte fått någon kommentar från dig tidigare.

      Radera
  5. Jag läste väldigt mycket av Maria Gripe i min ungdom, men jag vet faktiskt inte om jag har läst denna.

    SvaraRadera
  6. Vit krysantemum har dykt upp mer än en gång i veckans trio - den är jag nyfiken på!

    SvaraRadera