tisdag 26 mars 2024

Tisdagstrion: Klassiker av kvinnliga författare som jag läst eller vill läsa


I tisdagstrion hos Ugglan & Boken så handlar det denna veckan om klassiker av kvinnliga författare som vi läst eller vill läsa. Mina två första har jag läst och gillat och den tredje vill jag läsa.

1. Övertalning av Jane Austen. Den enda av mina Austen som jag läst än så länge. Riktigt trevlig.

2. Gösta Berlings saga av Selma Lagerlöf. Läste denna för länge sedan och tyckte verkligen om den.

3. Frankenstein av Mary Shelley. En klassiker som jag måste läsa, helst snart.




5 kommentarer:

  1. Bra trio, Frankenstein passar utmärkt.

    SvaraRadera
  2. Riktiga klassiker, men jag har inte läst någon av dem.

    SvaraRadera
  3. Övertalning har jag nog inte läst så tack för tipset!

    SvaraRadera
  4. Frankenstein har jag läst av dessa. Tack för rekommenderade tips för övrigt!

    SvaraRadera