tisdag 5 mars 2024

Tisdagstrion: Kvist eller gren i författarens efternamn


Då är det dags för tisdagstrion igen hos Ugglan & Boken. Denna veckan skall orden kvist eller gren finnas i författarens efternamn.


1. Återvändaren av Anders Sundkvist. Detta är en spännande kriminalroman och dessutom författarens debut.

2. Nuckorna på hörnet av Karin Brunk Holmqvist. En av författarinnans trevliga böcker om äldre personer och den utspelar sig på Österlen.

3. Märit av Astrid Lindgren. En liten novell om döden.





14 kommentarer:

  1. passande trio, läst något av författarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fanns ju en hel del författare att välja mellan.

      Radera
  2. Återvändaren har jag läst, men tyckte inte så mycket om den.

    SvaraRadera
  3. tänk, att jag inte skänkte en tanke åt Astrid Lindgren och inte heller Brunk Holmqvist!

    SvaraRadera
  4. Här var det bara kända författare.

    SvaraRadera
  5. Tack för tipsen! Har inte läst någon av dem.

    SvaraRadera
  6. Märit har jag aldrig sett förr. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  7. Astrid Lindgren har jag läst böcker av, de två qandra har jag inte läst något av. Tack för tips!

    SvaraRadera
  8. Märit är sorglig men mycket bra! /bokologen

    SvaraRadera