tisdag 12 mars 2024

Tisdagstrion: Böcker mad titlar som börjar på M


Då är det tisdag och hos Ugglan & Boken så är det dags för veckans tisdagstrio. Denna veckan skall . boktitlarna börja på M. Här kommer mina:

1. Minnenas skuggor av Kai Bruno. Detta är en mörk och gripande familjeberättelse.

2. Mot den glittrande snön vid världens ände av Eowyn Ivey. Det är vintern 1885 och miljön är Alaska. Så fantastisk.

3. Mûnchen av Robert Harris. Det är i Europa 1938 alltså året innan Andra Världskriget bryter ut. Det handlar om hur man kämpar om att hålla freden. Mycket intressant.




10 kommentarer:

  1. passande trio, tre böcker jag inte läst.

    SvaraRadera
  2. Tre okända böcker för mig. Jo, förresten, München har jag hört talas om, men inte läst.

    SvaraRadera
  3. Jag har läst annat av både Ivey och Harris. Jag vill läsa mer av båda, tror jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ivey har jag inte läst mer av men det vill jag gärna göra. Harris däremot har jag läst mer. han är en favoritförfattare.

      Radera
  4. Mot den glittrande snön vid världens ände var så bra! Jag har läst München också. Håller med om att den var intressant.

    SvaraRadera
  5. Kände inte till de här tre. Mot den glittrande snön blev jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  6. Böcker med kalla och karga miljöer som Alaska lockar mig alltid!

    SvaraRadera
  7. Tack för tipsen! Mot den glittrande snön vid världens ände blir jag nog lite extra nyfiken på.

    SvaraRadera