tisdag 7 maj 2024

Tisdagstrion: Bok nummer 3, 14 och 23 i valfri bokhylla


Tisdag och hos Ugglan & Boken så är det dags för tisdagstrion. Denna veckan skall vi visa bok nummer 3, 14 och 23 i valfri hylla. Valde böcker ur 3 av mina hyllor och alla tre är faktiskt olästa. 

1. Mãn av Kim Thúy. Boken handlar om en kvinna och hon hyllar kvinnorna som fött henne, livnärt henne och uppfostrat henne.

2. Julen med Bob av James Bowen. Detta är tredje boken om katten Bob och husse James.

3. A Clockwork Orange av Anthony Burgess. En klassiker som gavs ut 1962 och som senare filmatiserades.




8 kommentarer:

  1. Fina böcker men inget jag läst.

    SvaraRadera
  2. Jag har läst ett par Bob-böcker, men inte julboken. Den borde jag skaffa.

    SvaraRadera
  3. Har läst den första av Bob-böckerna och sett A Clockwork Orange som film.

    SvaraRadera
  4. Män vill jag genast läsa! Tack för tips
    Maria Bokologen

    SvaraRadera
  5. Män vill jag läsa och A clockwork orange har jag läst. Boken om katten Bob verkar vara en mysig julbok.

    SvaraRadera
  6. Kim Thuys böcker gillar jag! Blir påmind om att jag inte läst hennes senaste.

    SvaraRadera
  7. Jag har bara sett filmen A Clockwork Orange.

    SvaraRadera
  8. Burges bok har jag sett filmatiserad, läst Kims bok.

    SvaraRadera