onsdag 12 juni 2024

Tisdagstrion: Tre böcker i samma typ av miljö


Min tisdagstrio kommer en dag sent denna veckan. Det är som vanligt Ugglan & Boken som håller i detta och vi skall denna veckan tipsa om tre böcker med liknande miljö.

Jag valde tre böcker som utspelar sig i vintrig och kall miljö.

1. Vintergraven av Peter May. Handlingen utspelar sig i framtiden i de skotska högländerna där det är vintrigt och kallt på grund av klimatförändringar.

2. Snöblind av Ragnar Jónason. Här öär vi i en isolerad fiskeby på Island och det är snö och kallt.

3. Vinterland av Kim Faber & Janni Pedersen. Här befinner vi oss i Danmark, dagen före julafton och det är snöigt och kallt.



4 kommentarer:

  1. gillar snömiljöer, tre bra böcker och författare.

    SvaraRadera
  2. Snöblind har jag läst men inte de två andra.

    SvaraRadera
  3. Se där. Jag har faktiskt läst alla tre 🙂

    SvaraRadera
  4. Det här är en miljö som jag gillar att läsa om! Och gärna just när det gäller deckare!

    SvaraRadera