fredag 6 juli 2012

Act of Valor

 
Act of Valor var en grymt bra action/krigsfilm från 2012, något av det bästa i denna genre jag sett på länge. Detta tycker jag trots att jag sett att den inte har fått superbra resensioner överallt. Den var ju onekligen lite annorlunda eftersom uppdragen baseras på äkta uppdrag och skådelsplarna är riktiga Navy Seal-soldater. Vapen och krigföring är också äkta. Tycker även att det var en hel del häftiga effekter i filmen. Det enda som var aningen svagt var skådespeleriet. Men vad skall man förvänta sig. Det var ju inga skådisar som gjorde karaktärerna, så jag tyckte dom gjorde det riktigt bra ändå.

Filmen handlar om en US Navy Seal specialstyrka med världens i särklass bästa och mest erfarna soldater. Dessa skickas ut på hemligt uppdrag för att frita en kidnappad CIA-agent. Soldaterna hamnar mitt i skottlinjen och måste väga de risker de utsätter sig för mot plikten mot hemlandet, kollegorna och familjerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar