söndag 8 november 2015

En smakbit på söndag - Spöket Milton


Nu höll jag nästan på att glömma att det är söndag och dags att dela med mig av en smakbit på det jag för tillfället läser. Dela med mig gör jag hos den norska bloggen Flukten fra virkeligheten. Eftersom jag är med i en novellutmaning så varvar jag noveller och romaner just nu och den novellen som jag just påbörjat heter Spöket Milton, den kommer från boken Invasion!: Pjäser noveller texter och den är skriven av Jonas Hassan Khemiri. Detta är första stycket i novellen:

" Det är du och jag som gått i samma gymnasium och flyttat från samma småstad och nu jobbar vi plötsligt inom samma bransch. Vi springer på varandra ibland, på företagspresentationer, i hissen, i snurrdörren. Varje gång ger du mig den där korta blicken av igenkänning och ibland är vi nästan på väg att hälsa men egentligen minns du mig inte och sekunden senare har jag vänt bort blicken."



8 kommentarer:

  1. Kan känna igen det där, med personer som man egentligen inte känner fast de känns bekanta som fasen :)

    SvaraRadera
  2. tänk, den har jag i bokhyllan, men inte läst...

    SvaraRadera
  3. Jag gillar inte alls det där med att möta gamla skolkompisar, som man egentligen inte känner. Det brukar bli så otroligt krystat.

    SvaraRadera
  4. Blir lite nyfiken på den här. Jag vill läsa mer av Jonas Hassen Khemiri :) Tack för smakbit och tips!

    SvaraRadera
  5. situationen känns igen! tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten! Den här har jag inte läst, men det måste jag, gillar Jonas Hassen Khemiri ;)

    SvaraRadera