söndag 22 maj 2016

En smakebit på søndag - Vingar av glas


Höll alldeles på att glömma bort att delta i En smakebit på søndag, som den norska bloggen Flukten fra vikeligheten håller i. Här skall vi dela med oss av en liten smakbit ur boken vi för närvarande läser. För min del så har jag precis läst ut Nya Kontakter av Sophie Kinsella. Tänker nu fortsätta läsa Vingar av glas av Sofie Trinh Johansson. Detta är en E-bok som jag började på för ett litet tag sedan och nu har jag tänkt läsa ut den.

"Kom tillbaka, bad jag honom. Han skakade på huvudet
  I drömmen var vi åtskilda fastän våra kroppar rörde vid varandra, och jag längtade fortfarande efter honom fastän han var så nära.
  Det här var inte bättre än verkligheten, inte alls. Det gjorde så mycket ondare att se det vackra ansiktet så nära mitt och veta att han var långt borta. Till och med i drömmen visste jag det."

12 kommentarer:

  1. Jobbigt. :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Hm, såg en film med det namnet för flera år sedan. Är det här månne den litterära förlagan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en rätt så ny skriven triologi av en svensk förattare, handlar om vampyrer och den är bra. Helt klart läsvärd om man gillar papnormala händelser

      Radera
  3. Vacker titel. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. konstigt, jag känner igen titeln men inte författarnamnet. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. Hon är min mest lokala författare (vi bor på samma gata förstod jag av hennes blogg, men det är en rejält tilltagen gata) och jag har läst hennes debutbok men inte den här serien. Verkar spännande med vampyrer. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Kul med svenska vampyrer :)

    SvaraRadera