torsdag 22 augusti 2019

Helgfrågan v. 34


Oj så veckorna rusar iväg. Nu är det helg igen och hos Mias bokhörna är det dags för helgfrågan. Denna veckan frågar hon:

Vad tycker du är för mycket mellanspel i böcker?
Svårt att säga, men om jag väljer en deckare då vill jag att fokus skall ligga på att lösa brottet och mindre fokus på karaktärernas privatliv. Det senare tenderar att ta över ibland.

Bonusfråga: I helgen skall det bli fint väder enligt SMHI, vad skall du hitta på?
Låter ju helt fantastiskt om det blir fint väder i helgen. Vi skall nämligen på min kära systerdotters bröllop på lördag och är vädret fint så kommer själva vigselakten att hållas utomhus. Men det finns en plan B.
 

14 kommentarer:

  1. det blir nog utomhusbröllop, tror jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev utomhusbröllop och det var så vackert.

      Radera
  2. Ska det talas mycket i en deckare om personernas privatliv, så bör det vara för att man kan finna motivet där. Och naturligtvis för att lägga ut villospår.

    SvaraRadera
  3. Bröllop låter fint! Här ska det bli OK väder, tydligen varmare i början av nästa vecka.

    SvaraRadera
  4. Trevligt med bröllop! Hoppas på lagom varmt i helgen....

    SvaraRadera
  5. Bröllop! Så trevligt! Hoppas det blir riktigt lyckat!

    SvaraRadera
  6. Jag kan nog gilla det där med privatliv i deckare. :)
    Kul med bröllop!

    SvaraRadera
  7. Tycker dagens kriminalromaner oftast har mer kring karaktärernas privatliv än äldre sortens deckare. Oftast upplever jag det som att s.k. "deckardrottningar" gärna har en förmåga att vilja lägga ut texten kring sånt, säkert därför jag inte företrädesvis väljer den typen av kriminalromaner... när jag får välja själv. ;)

    SvaraRadera
  8. Bröllop så kul, jag hoppas få vara med om något snart.

    SvaraRadera