tisdag 13 augusti 2019

Tisdagstrion: Böcker jag ser fram emot att läsa


Nu är det tisdag och hos Ugglan & Boken så är det dags för Tisdagstrion. Denna veckan skall vi tipsa om tre böcker vi ser fram emot att läsa.

Jag har massor med olästa böcker i mina hyllor och det är därifrån jag valt de tre böckerna jag vill läsa. Det är:

1. Pachinko av Min Jin Lee. Detta är en av böckerna som nominerades till årets bok. 

2. Skuggor över Golden Gate av Pieter Tham. Detta verkar vara en spännande story som utspelar sig i San Francisko.

3. Stormarnas imperium av Sarah J Maas. Detta är femte delen i den mycket lysande fantasyserien Glastronen. 



21 kommentarer:

  1. ett par nya titlar för mig, Pachinko är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hört mest positiva ord om boken, men även några som inte riktigt gillar den.

      Radera
  2. Pachinko har jag läst och den är väldigt bra! Tack för tips om de andra!

    SvaraRadera
  3. Skuggor över Golden Gate kände jag inte till, blir lite extra nyfiken på den. Pachinko har jag funderingar på att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja skuggorna över Golden Gate verkar intressant.

      Radera
  4. Som jag har förstått det så är Maas serie väldigt omtyckt. Dock har jag inte läst en enda av de böckerna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det verkar vara många som gillar Maas serie.

      Radera
  5. Pachinko vill jag också läsa. Hade den hemma från bibblan, men blev tvungen att lämna tillbaka innan jag ens hade öppnat den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det ibland när man lånar böcker på biblioteket, De hinner inte bli lästa för att man läser annat.

      Radera
  6. Tyvärr gav jag upp när jag läste Paschinko, men den har ju ett mycket angeläget ämne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hört mest positiva ord om boken men en del är inte jätteförtjust i den.

      Radera
  7. Pachinko har jag ju hört talas om, men vet inte ännu om jag vill läsa den eller ej.

    SvaraRadera
  8. Pachinko har jag länge velat prova att läsa. Skuggor över Golden Gate är ny för mig, den verkar intressant. Tack för fina tips! :)

    SvaraRadera
  9. Pachinko är jag nyfiken på :)

    SvaraRadera
  10. Pachinko har jag inte heller läst än fast jag tänkte..

    SvaraRadera
  11. Hoppsan, skriver Pieter Tham böcker också - det hade jag inte en aaaaning om!

    SvaraRadera
  12. Pachinko tycte jag väldigt mycket om. de andra känner jag inte till

    SvaraRadera
  13. Jag ligger efter i serien Glastronen, attans

    SvaraRadera
  14. Pachinko vill jag läsa någon gång. Har läst första boken av Maas bara.

    SvaraRadera
  15. Inte läst någon av dessa, men blir ju alltid nyfiken på den fantasyserien när jag tittar in här hos dig. :)

    SvaraRadera