tisdag 15 mars 2022

Tisdagstrion: De längsta böckerna jag läst


Nu är det tisdag och hos Ugglan & Boken så är det dags för tisdagstrion. Denna veckan skall vi tipsa om de längsta böckerna vi läst. Inte lätt för jag har läst massor med långa böcker i mitt liv. Men väljer att ta tre långa böcker som jag läst som står i bokhyllan. 

1. DET Av Stephen King. Har inte läst jättemånga av Kings böcker, men detta är en av dem och den är rejäl, hela 1340 sidor.

2. Har även läst hela Katedralserien av Ken Follett. Svärdet och spiran är första boken och den är 1077 sidor. Även resterande böcker i serien är tegelstenar.

3. Har endast läst första boken i serien Sagan om is och eld av George R.R. Martin. Boken heter Kampen om Järntronen och den är 735 sidor. Alla böckerna i serien är riktiga tjockisar.


24 kommentarer:

  1. Inte läst dessa, föredrar tunnare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar både tunna och tjocka.

      Radera
  2. Det har jag läst, men på den tiden var den uppdelad i två böcker så den fick inte vara med hos mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min make har även den gamla DET som är uppdelad på två böcker.

      Radera
  3. Svar
    1. Blir inte förvånad. Vet ju att han är en av dina favoriter.

      Radera
  4. George Martin brukar inte spara på orden ;)

    SvaraRadera
  5. Jag gav upp Det efter 700 sidor...äsch. Men så kan det gå ibland. :)

    SvaraRadera
  6. Tre långa böcker som jag inte har läst. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  7. Katedralserien är jag tiktigt intresserad av. King brukar jag inte läsa. Martin känner jag till men har inte läst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katedralserien är otroligt läsvärd.

      Radera
  8. Kampen om järntronen har jag i pocket, någon gång så

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tänkt fortsätta läsa den serien under året.

      Radera
  9. Jag gillade verkligen Svärdet och spiran!

    SvaraRadera
  10. Jag skulle kanske ta och läsa Martins böcker trots att jag sett Game of thrones och vet vart det bär

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har bara läst första delen i Martins serie, men vill verkligen fortsätta med resten.

      Radera
  11. Svärdet och spiran och Kampen om järntronen har jag läst, men inte de andra delarna i serierna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I Folletts serie har jag läst alla böcker men inte i Martins. Där har jag bara hunnit läsa första boken än så länge.

      Radera
  12. Tycker det är fascinerande att de där serierna dessutom innehåller riktigt tjocka böcker. Massor av sidor ju!

    SvaraRadera