tisdag 22 mars 2022

Tisdagstrion: Den förra, nu och nästa

 

Då är det åter dags för tisdagstrion. Den hittar vi varje tisdag hos Ugglan & Boken. Veckans tema handlar om boken vi nyss läst ut, den vi håller på med nu och den vi har tänkt läsa härnäst.


1. Har nyss läst ut Klanlös av Erin Hunter. Det är en bok i deras Warriors-serie och det är tredje delen i den tredje sviten. Böckerna handlar om fyra kattklaner som lever i skogen och om deras äventyr. Supermysig serie.

2. Just nu läser jag Vit eld av Thomas Mullen. Det är andra delen  om två mörkhyade poliser i Atlanta. Året då denna bok utspelar sig är 1950. Det handlar mycket om rasmotsättningar. Riktigt läsvärt.

3. Därefter kommer jag att läsa Genom sprickan kommer ljuset av Kai Bruno. Boken verkar handla om Ola som är femtio år och arbetar inom psykiatrin. Han ser sig själv som en humoristisk kille, Men något kommer att hända som drar ner självbilden. Låter väldigt intressant. Har läst andra böcker av författaren som jag gillat.

 



22 kommentarer:

  1. Känner inte till någon av dessa, men de två första författarna har jag hört talas om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla tre författarna skriver bra böcker.

      Radera
  2. Vit eld vill jag läsa nån gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas den är lika bra som första boken Darktown.

      Radera
  3. Thomas Mullens böcker är jag nyfiken på! Lyssnade på honom på Bokmässan för nåt år sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läste första boken förra året och gillade den så mycket så den hamnade på min topplista från 2021.

      Radera
  4. Erin Hunters böcker skulle jag vilja läsa. Tack för tips!

    SvaraRadera
  5. känner igen kattboken. författarnamnet Thomas Mullen känner jag till, men Genom sprickan kommer ljuset är ny för mig. låter intressant

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kai Bruno som skrivit Genom sprickan kommer ljuset, blev jag bekant med förra året. Har läst hans övriga tre böcker som jag tyckte var otroligt läsvärda.

      Radera
  6. Kattboken är för himla söt jag vill köpa alla för de är så fina. Knäppt ju.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är jättefina och dessutom enormt mysiga att läsa.

      Radera
  7. Så många olika böcker idag!

    SvaraRadera
  8. Genom sprickan kommer ljuset av Kai Bruno skriver jag upp - verkar mycket intressant

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hans andra böcker är också läsvärda.

      Radera
  9. Vit eld har jag på min Storytel reader.

    SvaraRadera
  10. Kattklanerna har jag visst hört talas om förr men de andra två böckerna är helt okända för mig.

    SvaraRadera
  11. Jag läste första delen i Warriorserien, men fastnade aldrig riktigt för den.

    SvaraRadera
  12. De två första författarna känner jag igen, men har inte läst någon av dina tre böcker.

    SvaraRadera