tisdag 5 april 2022

Tisdagstrion: X i boktitel, författarnamn eller huvudpersonens namn


Då är det tisdag och åter dags för tisdagstrion hos Ugglan & Boken. I veckans tema så skall vi hitta böcker där boktiteln, författarnamnet eller huvudkaraktärens namn har ett x i sig. Jag hittade ett gång i mina bokhyllor, både lästa och olästa, men valde tre som jag faktiskt läst.


1. Box av Camilla läckberg & Henrik Fexeus. Här finns x både i boktiteln och i ett av författarnamnen. En spänningsbok, den första i en serie som handlar om en polis och en mentalist.

2. I oxögat av Ida Andersen. En historisk roman som utspelar sig på 1700-talet och utspelar sig på en ort där glasbruket som kommer att heta Kosta börjat byggas.

3. Rex Omega av A.R. Yngve. Detta är en berättelse som utspelar sig i ett framtida Sverige.




21 kommentarer:

  1. Faktiskt inte läst någon av dessa, även om jag sett Box och I oxögat lite överallt.

    SvaraRadera
  2. Box har jag inte läst, än, men den står i hyllan.

    SvaraRadera
  3. I oxögat verkar läsvärd!

    SvaraRadera
  4. I oxögat står på min oändliga läslista. Läckberg känner jag till men A. R. Yngve är en okänd författare för mig

    SvaraRadera
  5. I oxögat har jag också i läslistan.

    SvaraRadera
  6. En bok om ett framtida Sverige låter lite intressant.

    SvaraRadera
  7. Alla olästa för mig, så tack för tips!

    SvaraRadera
  8. Box är med i min trio med. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  9. I oxögat har jag läst. Det var inte en bok för mig.

    SvaraRadera
  10. Se där, en trio jag aldrig hade hört talas om!


    SvaraRadera
  11. Jag har inte läst någon av dessa! Så många böcker det finns i världen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja massor med böcker och inte tillräcklig tid för att läsa alla.

      Radera
  12. I oxögat har jag tänkt att jag skulle läsa!

    SvaraRadera