söndag 18 september 2022

En smakebit på söndag - Kallmyren


Nu var det ett bra tag sedan jag deltog i en smakebit på söndag så jag tycker att det är dags igen. Här skall vi dela med oss en smakbit ur boken vi för närvarande läser. Det är bloggen Betraktninger som håller i detta.

Denna veckan läser jag Kallmyren av Liza Marklund. Det är andra delen i hennes senast bokserie Stenträsktrilogin. Smakbiten lyder:

"Upplivningsförsöken var fruktlösa. Bilens förare  dödförklarades strax efter ankomsten till sjukhuset i Stenträsk. Drunkning i kombination med blödningar i inre organ till följd av kraftigt trauma var den preliminära dödsorsaken."

 


11 kommentarer:

  1. det blir inte deckare så ofta, snyggt omslag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser nog någon deckare varje månad. Ja omslaget är snyggt.

      Radera
  2. Ja Marklund poppade plötsligt upp i periferin igen. Tror jag läst någon av hennes första deckare för många år sedan. Tack för smakbit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog läst det mesta som Marklund skrivit. Har fortfarande hela serien om Annika Bengtzon i min bokhylla.

      Radera
  3. Usch så hemsk smakbit... Jag har tänkt ge Marklund en ny chans med den här serien.

    SvaraRadera
  4. har inte läst Liza Marklund. hinner numera dåligt med deckare. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har läst det mesta av Marklund så jag ville läsa denna nya serien också.

      Radera
  5. Har läst flera böcker av Marklund men det var för ett bra tag sedan. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Hört gott om denna, men inte läst själv. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Den kommer jag nog att läsa någon gång, men jag har ännu inte läst den första.

    SvaraRadera