tisdag 20 september 2022

Tisdagstrion: Tre boktitlar som börjar på samma bokstav


Tisdag och dags för tisdagstrion hos Ugglan & Boken. Denna veckan skall vi tipsa om tre böcker som börjar på samma bokstav. Jag väljer bokstaven M och tre böcker som jag tycker är väldigt bra.


Mocka av Tatiana de Rosnay. En otroligt gripande berättelse om en tragedi i en barnfamilj.

Mona av Dan t. Sehlberg. Det handlar om en kvinna som blir smittad av ett datavirus.

München av Robert Harris. Boken handlar om Münchenöverenskommelsen och den utspelar sig 1938, alltså året före Andra Världskrigets utbrott.




12 kommentarer:

  1. Mocka och Munchen verkar spännande

    SvaraRadera
  2. Tre för mig okända, kanske kan ändra på det!

    SvaraRadera
  3. Robert Harris är ju en fantastisk författare. München är nog en bok för mig.

    SvaraRadera
  4. Mona har jag faktiskt oläst i hyllan 🙂

    SvaraRadera
  5. Tre okända böcker för mig. Tack för tips!

    SvaraRadera
  6. Mocka och Mûnchen har jag läst. Riktigt bra böcker.

    SvaraRadera
  7. Inte läst någon av de du nämner. Tack för tips!

    SvaraRadera
  8. Boken av Robert Harris verkar intressant. Tack för tips!

    SvaraRadera