tisdag 27 september 2022

Tisdagstrion: skor & kläder (i titel, på omslag i handling)


Då är det tisdag och det är dags för tisdagstrion hos Ugglan & Boken. Denna veckan skall vi tipsa om böcker med kläder eller skor på omslaget, i titeln eller i handlingen. Här kommer mina:

1. Kopparhandsken av Holly Black & Cassandra Clare. Detta är andra boken i en fantasyserie för barn 9 - 12 år. Serien heter Magisterium.

2. Presidentens hatt av Antonie Laurain. En trevlig bok som handlar om var som händer med den franska presidentens hatt efter att han glömt den på en restaurang.

3. Bära leggings i januari av Sara Stille. En otroligt gripande bok om en ung tjej som blir utsatt för övergrepp.
 


14 kommentarer:

  1. Presidentens hatt blir jag nyfiken på!

    SvaraRadera
  2. Inga böcker jag har läst. Men jag tackar för boktipsen och blev intresserad av den sista boken, får kolla upp den :)

    SvaraRadera
  3. känner igen titlarna på ettan och trean och bilden på tvåan. inte läst någon av dem

    SvaraRadera
  4. Presidentens hatt tror jag finns i bokhyllan.

    SvaraRadera
  5. Kopparhandsken och Presidentens hatt har jag läst.

    SvaraRadera
  6. Bära leggings i januari verkar vara läsvärd. Tack för tips!

    SvaraRadera
  7. Bara okända böcker för mig här. Det känns som det vanliga den här veckan.

    SvaraRadera
  8. Presidentens hatt blir jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera
  9. Bära leggings i januari är den enda jag har läst. Den berörde verkligen.

    SvaraRadera
  10. Vilken fint varierad trio. Inte läst någon av dessa. Tack för tipsen!

    SvaraRadera