tisdag 20 december 2022

Tisdagstrion: JUL(En boktitel eller författare på varje bokstav)


I sista sekund innan jag stänger av datorn för dagen kom jag på att jag vill delta i Tisdagstrion hos Ugglan & Boken. Denna veckan är temat JUL och vi skall välja tre böcker med författare eller boktitel på dessa tre bokstäver. Jag väljer tre böcker som jag läst de senaste åren som börja på just dessa bokstäver.

1.Jul i det lilla bageriet på Strandpromenaden av Jenny Colgan. Detta är tredje delen i serien om Det lilla bageriet och det är en supermysig feelgood.

2. Under Londons broar av Jojo Moyes. En mysig bok om relationer och kärlek.

3. Lockdown av Peter May. En intressant och spännande kriminalroman som utspelar sig under en pandemi där London är i lockdown. 


 



 

8 kommentarer:

  1. riktigt bra trio, läst alla tre 🙂

    SvaraRadera
  2. Inte så sugen på ännu en Colgan, men dina andra två tror jag på!

    SvaraRadera
  3. Colgan och May har jag läst 🙂

    SvaraRadera
  4. Lock down har jag funderat på att läsa. Bra att bli påmind.

    SvaraRadera
  5. har läst en annan bageribok av Colgan, Christmas at the Cup Cake Café. de andra båda känner jag till men har inte läst

    SvaraRadera
  6. Jul i det lilla bageriet är den enda av dina som jag har läst, men de andra två låter intressanta.

    SvaraRadera